Sertésinfluenza

2009.10.13. 17:55

    Különböző beszélgetésekből hallottam, hogy otthon elég nagy a cirkusz emiatt a Sertésinfluenza miatt. Meg még jóval az előtt, hogy kijöttem volna hallottam olyan emberekről, akik ki akartak jönni az államokba, de pont emiatt nem mertek, mert hogy ez nagyon veszélyes.

 

     Na most itt kint ezt a krízishelyzetet úgy kezelik, hogy ... a WC-ben az épp dolgukat végző emberek előtt lévő ajtóra, meg végül is az egyetem egész területén elég sok helyre kirakják az erről szóló úgymond prospektusokat. Ami szépen leírja, hogy mik a tünetek, hogy kell kezelni, mit kell tenni, ha valaki elkapta és persze hogyan kell elkerülni. Emellett még azt hangsúlyozzák nagyon, hogy ha valaki megbetegszik, akkor maradjon otthon és ne menjen emberek közé, pláne ne órára.

    

   Ebből a szemszögből meg már egyből nem is olyan félelmetes a dolog. Lehet hogy veszélyes meg minden, de könnyen gyógyítható és igazán nincs felfújva ez a téma.

 

    Mondjuk én attól függetlenül eléggé tartok tőle, mert abba a kb 16 fős csoportba, ahol tanulok 13 kínai jár, egy japán, egy algír meg én egyedüli európai ként, és sajnos a kínai tanulók nem nagyon veszik figyelembe a: “ Ha beteg vagy maradj otthon! ” – felszólítást, de ami még rosszabb az ő kultúrájukban nem létezik olyan, hogy tedd a kezed vagy egy zsebkendőt a szád elé, ha köhögsz. Egyszóval nem repesek az örömtől az órákon amikor pár feltűnően rosszul lévő kis kínai össze vissza krákog körülöttem, mert lehet hogy nem veszélyes ez a betegség, de nem szívesen kapnám el az az igazság.

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása