Kicsit más...

2009.10.21. 08:39

   Ezen a héten egészen más vizekre eveztünk az edzésmunka tekintetében, és ezt szó szerint is értem. Ugyanis vasárnap az egyetem uszodájában volt edzésünk. Emellett nem mellesleg a komplett edzésmunka gyökeresen megváltozott. Most vagyunk abban az időszakban, amikor a leginkább kell és lehet edzeni. A mostani munka mennyisége talán a legnagyobb az egész év során, úgyhogy most kell nagyon felkötni a gatyánkat, hogy ne törjön bele a kis bicskánk a melóba. ...

 

    Szóval medence. Vasárnap 12 óra előtt nem sokkal Dedi ébresztett selymes hangon, hogy lassan kelés, mert pár percen belül jönnek értünk a srácok és elvisznek kocsival az usziba. El is kezdtem a nehézkes kelési ceremóniákat amikor valaki elkezd eszeveszetten kopogni meg dörömbölni. Na hát az a pár perc pár másodperccé redukálódott és a srácok beömlöttek az ajtónkon és nagyon csúnyán elrontották a nyugalmas ébredési folyamataimat. Egyszóval onnantól kezdve nem volt helye lustálkodásnak, gyorsan felkaptam a cuccaimat és már indultunk is.

 

    Az egyetemnek van egy három medencéből álló uszodája, ami áll két 25 yardos(ami kb 23méter) és egy nagyon mély műugró medencéből, ami mellett két kisebb és két nagyobb trambulin ágaskodik. Ezt az uszodát az egyetem hallgatói ingyen használhatják, nem bármikor, de a nap legnagyobb részében. Mindennel fel van szerelve, ha valaki vízilabdázni akar, akkor bármikor rendelkezésére állnak a labdák meg a kapuk, meg mindenféle vízi játék- illetve segédeszköz. Az úszók épségére mindig vagy három életmentő figyel, és nincs egy medence se figyelmen kívül hagyva, úgyhogy elég pöpec azt kell, hogy mondjam.

 

    Az edzést mellkasig érő vízben kezdtük, ahol mindenféle szökdeléseket, lépegetéseket meg futásokat csináltunk. Ez mint egy bemelegítés volt az követő dolgok előtt. Ezután beugrottunk az extra mély műugró medencébe, ahol a vízben lebegve 30 másodpercig úgymond futó mozgást végeztünk (már amennyire az a futásra emlékeztetett). Ezután kipattantunk a vízből 10 fekvőtámasz, 10 felülés és az egész 10szer ismételve pihenés nélkül. Na de ha ettől még nem lett mindenkinek légszomja a biztonság kedvéért át kellett úsznunk a 25 yardos medencét 6szor levegő nélkül a víz alatt, úgyhogy ezután már mindenki teljesen kipukkant. De nagyon jó keringés javító és tüdőkapacitás növelő edzés volt.

 

 

    Az edzés nem csak a minket körülvevő közeg minőségében változott, hanem a futómennyiség és technikázás mennyisége is megváltozott. Tegnap már alacsony gátakon elkezdtem a gátazást, ami a mozgás kissé még szokatlansága miatt egy kicsit elfárasztott. De az igazi halál ma ért utol, amikor is egy közeli nagyon szép parkban iszonyat mennyiségű résztávot kellett, hogy fussak. Az idő meg a környezet pazar volt. Egy nagyon szép kis csatorna illetve egy nagy rét mellett futottam murvás úton, egy kis szakaszon még erdőben is vezetett az utam. Na szóval kezdtem 3db 600zal majd 7db 200zal folytatva. Ezek között még volt egy kevés erősítés is, konkrétan fekvőtámasz, hasprés és lebegő ülések.

Az eleje borzalom volt, de érdekes módon a végére felkönnyültem és szinte jólesett a futás, csodálkoztam is egy kicsit, de hát ez legyen a legnagyobb problémám.

       Kérdeztem az edzőket, hogy minek köszönhető ez a sok munka, meg ez a nagyon sok futni való, amit eddig nem egy sprinter edzésmunkájának képzeltem volna. Erre az volt a válaszuk, hogy mivel hosszú a szezon, és a versenyek között nem tudunk normális, nagy mennyiségű munkát végezni, ezért most meg kell alapozni az állóképességet, hogy elbírjuk a sorozatos versenyzést. Emellett ahhoz is óriási kondi kell, hogy egy nagy konferencia bajnokságon, vagy amerikai egyetemi bajnokságon az esetleges 2 vagy 3 körön a lehető legjobb eredményt tudjam kihozni magamból. Ezekkel az érvekkel, egyből máshogy látom ezt a sok melót, és már alig várom, hogy a gyümölcsét ízlelgethessem a számban. Mondjuk azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy mik az edzők eddig ki nem nyilvánított szándékai. Esetleg a 4x400as váltóba beépíteni vagy ráhangolni a 400gátra....

 

   A helyzet viszont az, hogy az adu ász az én kezemben van és én fogom meghozni ezekre a kérdésekre a választ, de ez nem jelenti azt, hogy elzárkózok mindentől.

 

Szerző: Badzsi

Szólj hozzá!

Címkék: sport

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása