Egy nemzetközi diák sorsa

2009.11.07. 04:15

     A Kansas State University külön figyelmet szentel a külföldi diákok nyelvi problémáinak kiküszöbölésére és felzárkózására. Minden nem angol anyanyelvű külföldi diáknak megérkezése után meg kell írnia egy tesztet, ami négy fő részből áll: szövegértés hallott és olvasott szöveg alapján, szövegalkotás és angol nyelvtan. Az itt elért pontszámok határozzák meg a diákok sorsát. Ha egy bizonyos pontszám fölött van, akkor úgy veheti fel és azokat a tantárgyakat, ahogy az adott illető akarja, de ha nem elegendő a pontszám, akkor bekerül az ELP-be, vagyis English Language Program-ba, ahol angolul kell tanulnia. Ez lehet teljes körű angol képzés vagy csak pár óra a normál egyetemi tantárgyak mellett.

...

 

 

      Én sajnos nem voltam elég jó angolból, hogy megússzam a teljes angolt. A korán elért egész jó angol tudás lett a vesztem, mert már gimi elsőben megszereztem az angol érettségit és utána jó diákként az elkövetkezendő négy évet sajnos nem vettem túl komolyan. Na de ez nem is fontos a lényeg, hogy most lehet tanulni. Dezső sokkal ügyesebb volt nálam és neki, csak az olvasás készséget fejlesztő órára kell járnia, ami valamiért sokkal lazább, mint a miénk és nem is kell vizsgáznia belőle csak teljesíteni. Na szóval ő fel tudta venni a tantárgyait és tanulhatja azokat a dolgokat angolul, amit nekünk már szépen megtanítottak a gimiben, úgyhogy a kérdések megértésén kívül nincs sok problémája.

 

      Szóval teljes angol. Négyféle órám van összesen heti 20 órában, ami egyébként itt már elég soknak számít, csak kóstolnának bele az állatorvosi egyetembe, ahol a heti 30órával már vidáman mosolyog a diák. Van Speaking, Listening, Reading és Writing órám, nem tűnik bonyolultnak és nem is az. Különböző területeit tanuljuk az angolnak, ami felkészít bennünket az egyetemi tanulmányokra. A Speaking órán a beszédkészséget, különböző szituációk kezelését és a folyamatos beszédet gyakoroljuk. Listening órán a jegyzetelést és a lényeg kiszűrését tanuljuk, hogyan kell jegyzetelni, milyen bevezető szövegekre kell figyelni, hogy ne maradjunk le a fontos információkról. Writing órán az angol nyelvtanon van a hangsúly, az esszé írás szabályait tanuljuk, hogy kell kinézzen, hogy kell megformázni. Végül a Rending órán a szókincs fejlesztése, az olvasás gyorsítása és a szöveg megértése a feladat. Az egészet a középiskolai órákhoz tudnám hasonlítani, ugyanúgy kötelező és egy csomó házi feladatot adnak. A legnagyobb különbség, hogy a csoportmunkán sokkal nagyobb a hangsúly. Szinte minden órán van pár olyan feladat, amit csoportban kell megcsinálni. Véleményt kell mondani, megbeszélni és érvelni a véleményünk mellett a többiekkel szenben, ami szerintem nem rossz és színesebbé, kicsit izgalmasabbá teszi az órákat.

 

      Mint ahogy már említettem ezek az órák teli vannak kínaiakkal, de nincs olyan osztály, ahol ne lennének túlsúlyban a távol keleti játékosok. A minap láttam egy statisztikát miszerint a közel 1700 nemzetközi diákból majdnem 800 kínai és pontosan ezért képtelenek kijutni az ELP-ből, mert ahogy az egész világon csinálják, nem nagyon vegyülnek, hanem külön kis közösségeket alkotnak és folyton a saját nyelvükön beszélnek, ami hát nem lendíti előre a tanulmányaikat. Van egy lány az osztályomban, aki már három éve itt tanul és azon a szinten van, mint én. De ami a legérdekesebb, hogy beszélgetés közben úgy tűnik, hogy nagyon jól tudnának angolul, de nem egyszer volt már, hogy az én dolgozatom lett a legjobb az egész csoportból, pedig nem vagyok valami perfekt angol. Na de mindegy ez az ő dolguk, viszont érdekes szerintem.

 

     Már nem sok van hátra a tanévből, ugyanis december 4-én lesz az év végi angol teszt, ahol újból felmérik a nyelvtudásunkat. Remélem ott elég jól fogok teljesíteni és végre belekóstolhatok az igazi amerikai felsőoktatásba.

 

Szerző: Badzsi

Szólj hozzá!

Címkék: egyetem

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása